مدیریت برنامه و بودجه، تشکیلات و تحول اداری

انجام كليه امور مربوط به تهيه و تدوين بودجه پژوهشگاه.
– همكاري با مديران و روساي واحدها در امر تهيه و تنظيم بودجه.
– جمع آوري بودجه هاي پيشنهادي توسط واحدهاي مختلف و بررسي برنامهها و اعتبارات مورد پيشنهاد و تلفيق و تنظيم
بودجه هاي پيشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشي كلي پژوهشگاه.
– نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش ميزان پيشرفت عمليات در هريك از واحدها.
– دفاع از بودجه پيشنهاد شده در مراجع رسيدگي.
– ابالغ بودجه مصوب به هريك از واحدها و تخصيص اعتبارات مصوب در دوره هاي سه ماهه به واحدهاي پژوهشگاه.
– نگهداري حساب و دفاتر اعتبارات بودجه اي برحسب فعاليت و برنامههاي اجراي ي پژوهشگاه و نظارت بر اجراي بودجه واحدها.
– بررسي و مبادله موافقت نامه هاي مربوط به فعاليت هاي جاري و تملك دارايي هاي سرمايه اي.
– پيشنهاد بودجه هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي پژوهشگاه براي تصويب در بودجه ساالنه كشور.
– شركت فعال در شوراها، كميته ها و اظهارنظر پيرامون مسائل مربوطه.
– تهيه و تنظيم آييننامهها، بخشنامهها و دستورالعمل هاي الزم جهت ارائه به مقامات ذيربط براساس ضوابط و مصوبات
پژوهشگاه و ابالغ آن به كليه واحدها پس از تأييد.
– مطالعه، هماهنگي و همكاري در تدوين برنامه ها و سياست هاي پژوهشگاه با مبادي ذيربط بخشي و فرابخشي در راستاي
سياستهاي كالن و تسري آن ها در مصوبات هيأت امنا.
– مطالعه و بررسي مداوم وظايف سازماني پژوهشگاه و واحدها و چگونگي گردش كار در آن ها با توجه به برنامه توسعه
پژوهشگاه.
– انجام بررسي هاي سازماني به منظور برنامه ريزي و برآورد نيروي انساني مورد نياز پژوهشگاه با همكاري مديريت امور اداري
و پشتيباني.
– مطالعه و بررسي مستمر در سازمان و وظايف واحدهاي تابعه به منظور برنامه ريزي و تفكيك و تقسيم صحيح وظايف بين
واحدها و جلوگيري از تكرار و تداخل وظايف پژوهشگاه.
– تهيه و تنظيم نمودار سازماني )تشكيالتي( و تهيه و تنظيم پستهاي سازماني متناسب با وظايف و مسئوليت هاي واحدهاي
تابعه پژوهشگاه با همكاري واحدهاي ذيربط.
– برقراري ارتباط با مراجع ذيصالح جهت تجديد نظر و تغييرات در ساختار سازماني پژوهشگاه.
– مطالعه و بررسي در خصوص تهيه و تنظيم شرح وظايف واحدها و همچنين شرح وظايف پستهاي سازماني پژوهشگاه و
ابالغ آن ها به واحدها پس از تصويب توسط هيأت امناء.
– بررسي پيشنهادات واحدها در مورد تغيير و اصالح پست هاي سازماني و شرح وظايف و تهيه گزارشهاي الزم و انجام اقدامات
ضروري جهت رفع مشكالت سازماني آن ها.
– مطالعه و بررسي در امر طبقه بندي مشاغل كاركنان با همكاري واحدهاي ذيربط.
– تشخيص و تعيين رشته شغلي پستهاي سازماني با توجه به طرحهاي طبقه بندي مشاغل با همكاري واحدهاي ذيربط.
– مطالعه و بررسي رسته هاي شغلي مشاغل پژوهشگاه و ارائه نظرات و پيشنهادات اصالحي به مراجع ذيربط با همكاري
واحدهاي ذيربط.
– مطالعه و تشخيص نيازهاي آموزشي و كارآموزي كاركنان غير هيأت علمي و اجراي برنامه هاي آموزشي براي كاركنان مزبور.
– انجام طرح هاي مطالعاتي مربوط به اصالح ساختار سازماني، ساختار نيروي انساني، فرهنگ سازماني، سيستم ها و روش هاي
مورد عمل در پژوهشگاه.
2
– انجام طرحهاي مطالعاتي براي تعيين اقدامات الزم در مورد اصالح مقررات و آئين نامه هاي داخلي پژوهشگاه با هدف
ساده سازي و هماهنگ ساختن آن ها.
– تهيه و تنظيم آمارهاي الزم درباره فعاليت ها، نيروها و عوامل موجود در پژوهشگاه و واحدهاي تابعه )پرسنلي و بودجه(، به
منظور اعمال نظر صحيح و منطقي در مديريت پژوهشگاه.
– برنامهريزي و ارائه طريق براي بهبود روش هاي انجام كار و تحول اداري و بهره وري.
– برنامهريزي براي بهبود مستمر مديريت و افزايش بهره وري در فرايند آموزش تحقيق و فناوري با عنايت به شايسته ساالري،
ابتكار، خالقيت و افزايش مشاركت و انعطاف سازماني.
– برنامه ريزي و نظارت در زمينه بررسي سيستمها، روش ها و رويه هاي مورد عمل در پژوهشگاه و انجام اقدامات الزم در جهت
اصالح و بهبود آن ها با هدف افزايش رضايتمندي كاركنان و ارباب رجوع، تسهيل در انجام كارها و انطباق با نيازهاي جديد.
– پشتيباني، هدايت و نظارت بر فعاليتهاي بهره وري و تحول اداري پژوهشگاه.
– برنامهريزي و نظارت بر طراحي، بهينهسازي و انطباق نظامهاي مديريتي متناسب و مورد نياز جهت اجراي برنامه هاي توسعه
آموزش عالي.
– انجام امور مربوط به ارزيابي عملكرد اعضاي غير هي أت علمي پژوهشگاه با همكاري واحدهاي ذيربط.
– انجام امور اداري، مكاتبات، دستتوركار، تهيه، تدوين و تنظيم مصتوبات هيأت امناء و كميستيون دائمي و ابالغ مصتوبات آن ها
به واحدهاي ذيربط.
– انجام فعاليت درخصوص جذب كمكهاي مالي و … قطبهاي مختلف اقتصادي كشور و خيرين و حاميان پژوهشگاه.
– انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق.